Bitechnologia - teraźniejszość i przyszłość
Stawiam na mleko! w XIV Sejmie Dzieci i Młodzieży
1 czerwca kampania Stawiam na mleko! była gościem XIV Sejmu Dzieci i Młodzieży. Akcja realizowana jest na zlecenie Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich, przy współpracy z Agencją Rynku Rolnego.
Gościem specjalnym kampanii "Stawiam na mleko!" w Sejmie Dzieci i Młodzieży była Ilona Felicjańska, z którą młodzi posłowie chętnie robili sobie zdjęcia i rozmawiali na temat kampanii. Dużym zainteresowaniem dzieci i młodzieży cieszyła się także postać prof. Wojciecha Cichego z Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu - eksperta kampanii "Stawiam na mleko!" (ostatnie zdjęcie). Obrady XIV Sejmu Dzieci i Młodzieży poprowadził Orchest Ochocki, licealista pochodzący z województwa kujawsko-pomorskiego.
Do tej pory w ramach kampanii „Stawiam na mleko!” odwiedzono 21 miast w całej
Polsce oraz kilka tysięcy uczniów w 59 szkołach podstawowych. Akcja promująca
mleko i produkty mleczne realizowana jest na zlecenie Krajowego Związku
Spółdzielni Mleczarskich przy współpracy z Agencją Rynku Rolnego.
Projekt „Stawiam na mleko!” ma na celu przeprowadzenie kompleksowych działań
informacyjnych, edukacyjnych oraz promocyjnych, skierowanych do dzieci w wieku
7- 13 lat, ich rodziców oraz opiekunów.
W ramach 36 miesięcy kampanii za pośrednictwem „Mlecznego Konwoju”
odwiedzonych zostanie 108 miast w całej Polsce, co oznacza objęcie działaniami
blisko 450 szkół oraz 330 tys. dzieci i podobnej liczby osób dorosłych. Projekt
zakłada wykorzystanie wszystkich możliwych kanałów komunikacyjnych, w tym m.in.:
reklamę telewizyjną i prasową, cykliczne imprezy, konkursy, promocję w punktach
sprzedaży, działania outdoorowe oraz PR.
Kluczowymi elementami kampanii o charakterze bezpośrednim są m.in.:
- „Konwój mleczny” – event promocyjny mający na celu dotarcie do prawie
450 szkół w 108 miastach
w całej Polsce oraz zorganizowanie „Imprez Mlecznych”, podczas których zarówno dzieci, jak i ich opiekunowie będą mogli wziąć dział w konkursach wiedzy o mleku i produktach mlecznych, a także spróbować mlecznych przysmaków. - „Truck Mleczny” – weekendowy event funkcjonujący w ramach „Konwoju Mlecznego”. Głównym założeniem „Trucka Mlecznego” jest promowanie zdrowia i zdrowego trybu życia przez zabawę i naukę, a także umożliwienie osobom biorącym udział w imprezach dotarcia do ekspertów, lekarzy i dietetyków, którzy doradzą w kwestii diety i zdrowego odżywiania.
- Konkurs „Podaj dalej” – konkurs promujący wiedzę o walorach diety bogatej w mleko i produkty mleczne połączony z udziałem w „Imprezach Mlecznych”.
- Promocja w punktach sprzedaży – wsparcie działań informacyjnych w miejscu podejmowania decyzji zakupowych za pośrednictwem materiałów promocyjnych, a także konkursów z nagrodami.
Działania o charakterze bezpośrednim wsparte zostały reklamą telewizyjną i
prasową, lokalnymi kampaniami outdoorowymi oraz działaniami z zakresu Public
Relations. Kampanie uzupełniają działania w internecie skorelowane z trasą i
terminami imprez. Ponadto platforma internetowa
www.stawiamnamleko.pl
informuje o zagrożeniach dla zdrowia, wynikających z niedoboru wapnia w
organizmie.
Rokrocznie w Polsce spada spożycie mleka i jego przetworów. Z tego powodu
zarówno u dzieci, jak
i wielu osób dorosłych dochodzi do poważnych niedoborów wapnia, co może w
konsekwencji wiązać się z zaburzeniami zdrowotnymi. Program „Stawiam na mleko!”
ma być jednym z elementów działań mających na celu zapobieganie takim problemom
w naszym społeczeństwie.
Obecnie w Polsce konsumuje się o prawie 30% mniej mleka i produktów z niego
wytworzonych niż przeciętnie w innych krajach Unii Europejskiej (za „Przeglądem
Mleczarskim”). W 2002 roku statystyczny Polak spożył 182 litry mleka (wraz z
jego przetworami, bez masła), zaś w innych krajach Unii Europejskiej spożycie
mleka wynosi 330-240 litrów na osobę .
Kampania finansowana jest ze środków Funduszu Promocji Mleczarstwa, przy
wsparciu Unii Europejskiej oraz Rzeczpospolitej Polskiej. Realizowanie kampanii
powierzono firmie CAM Media S.A., która została wyłoniona w przetargu jako
organizacja wdrażająca. Działaniami z zakresu PR zajęła się agencja Propublic.
Zdjęcia: Julia Kalińska